Wiadomosci.Goniec.pl > Polska > Oto idole polskiej młodzieży. “To nie jest lektura dla każdego”
 Janusz  Schwertner
Janusz Schwertner 16.02.2024 16:17

Oto idole polskiej młodzieży. “To nie jest lektura dla każdego”

Jakub Wątor, dziennikarz Gońca
materiały prasowe

Miłość fanów, fortuny na kontach, wielka sława i niebezpieczna władza nad młodymi umysłami. - Influencerzy przejęli przemysł rozrywkowy i mimo skandali obyczajowych będą tylko rośli. Kształtują umysły milionów młodych ludzi. Jeśli ktoś lekceważy to zjawisko, jest co najmniej nierozsądny - mówi dziennikarz Gońca Jakub Wątor. Jego książka “Influenza” odsłaniająca kulisy świata influencerów jest już dostępna w przedsprzedaży.

Nie chcesz psuć sobie wyobrażenia? Nie czytaj!

- Mimo wszystko to nie jest książka dla każdego. Jeśli nie chcesz sobie psuć wyobrażenia o swoim ulubionym influencerze, nie czytaj jej. Jeśli wolisz mieć święty spokój, bo twoje dziecko, wnuk czy wnusia są zajęci gapieniem się w YouTube’a, też nie czytaj - mówi przekornie Jakub Wątor.

Ale po chwili dodaje: - No, chyba że... czujesz, że w tym świecie coś brzydko pachnie, ale nie wiesz co. Zauważasz, że to coraz większy biznes, ale nie do końca łapiesz, jak działa. Widzisz, że influencerzy towarzyszą każdemu z nas na niemal każdym kroku. Albo zwyczajnie chcesz w towarzystwie wytłumaczyć, kto i dlaczego rządzi w polskim internecie. W takim wypadku to książka dla ciebie.

KSIĄŻKĘ INFLUENZA MOŻNA TUTAJ ZAMÓWIĆ W PRZEDSPRZEDAŻY [KLIK]



 

W Walentynki zamieścił zdjęcie z Janoszek. Internet płonie

Jakub Wątor przedstawia prawdziwe oblicze polskich influencerów

Marta Linkiewicz, Ekipa Friza, Ewa Brodnicka, Mateusz Kaniowski, Ewa Zawada, Nitrozyniak, Maja Staśko, Żurnalista, Natalie Wayne - to tylko część z bohaterów, których opisuje Jakub Wątor. Odnoszą sukcesy na YouTube, nagrywają dla dzieci, młodzieży, robią krótkie, szalone tiktoki, a niektórzy brylują jako influencerzy w branży porno.

“Influencerzy mają tylko jednego sędziego: swoją widownię. Więc żeby ratować twarz lub poprawiać swój wizerunek, są zdolni do wszystkiego, w tym również do wyjawiania cudzych tajemnic czy zdradzania koleżanek i kolegów. Podeślą dziennikarzowi materiały kompromitujące konkurenta. Jeśli będzie trzeba, zmanipulują lub okłamią. A prawda? Nie powinna przeszkadzać w opowieści” - pisze Jakub Wątor w książce.
 

Premiera książki Influenza Jakuba Wątora 10 kwietnia

Jakub Wątor zaczynał w 2009 r. w “Gazecie Wyborczej”, gdzie w pewnym momencie założył i rozwijał dział technologiczny. W 2018 przeniósł się kierować działem tech do Wirtualnej Polski, a stamtąd powędrował do Spider’s Web najpierw wydawać portal, a potem kierować magazynem reporterskim. W tym ostatnim razem z Sylwią Czubkowską stworzył czteroodcinkowy cykl reporterski o influencerach “Zły wpływ”, który był nominowany do najważniejszych nagród dziennikarskich w kraju. W Gońcu pracuje od końca 2023 r.

Książkę “Influenza” wydaje wydawnictwo Agora. Jej premiera zaplanowana jest na 10 kwietnia.

Tagi: Polska